Πρόκειται για
ένα ακόμη άδικο μέτρο το οποίο καθιστά την καθημερινή μετακίνηση ασύμφορη.
Ένα μέτρο που δεν επιβαρύνει μόνο τον
οικογενειακό προϋπολογισμό αλλά στρέφεται εναντίον της
οικονομικής ζωής στο σύνολό της. Και θα πρέπει να εξεταστεί όχι αυτοτελώς αλλά
σε συνδυασμό με τις τιμές των καυσίμων, τα τέλη κυκλοφορίας, τα ασφάλιστρα και
το κόστος συντήρησης των μέσων μεταφοράς.
Οι θιγόμενοι,
δηλαδή η συντριπτική πλειονότητα των κατοίκων αλλά και όσων δραστηριοποιούνται
επαγγελματικά ή επιχειρηματικά στην περιοχή χωρίς να είναι κάτοικοι ή δημότες,
δεν έχουν άλλη επιλογή από το να αντιδράσουν. Ιδιαίτερα όταν υπάρχουν πρόσφατες
διαπιστώσεις των αρμοδίων, σύμφωνα με τις οποίες οι πολίτες δεν είναι δυνατόν να
επιβαρυνθούν περισσότερο.
Πολύ φοβάμαι
ότι αυτό που δεν έχει συνυπολογιστεί μεταξύ των συνεπειών εφαρμογής του μέτρου
είναι ότι θα διαθέτουμε ένα πανάκριβο εθνικό οδικό δίκτυο στο οποίο όλοι θα
αποφεύγουν να κυκλοφορήσουν. Τις επιπτώσεις αυτών ακριβώς των επιλογών, στο
μέγιστο βαθμό, είναι βέβαιο ότι θα επωμιστούμε στο δήμο Διονύσου, που ήδη
αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα.
Αναφέρομαι
ενδεικτικά:
•
Στα έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα και τις καθυστερήσεις στο παράπλευρο οδικό
δίκτυο της Ε.Ο.
•
Στα προβλήματα οδικής ασφάλειας εξαιτίας της μεγάλης κυκλοφορίας οχημάτων
(επιβατικών και φορτηγών) σε δρόμους που δεν έχουν προδιαγραφές για αυτό το
φόρτο.
• Στις δυσμενείς περιβαλλοντικές επιπτώσεις, εντός αστικών ουσιαστικά περιοχών, λόγω της μεγάλης κίνησης που θα υπάρξει στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, το οποίο θα χρησιμοποιούν οι κάτοικοι αλλά και κάθε χρήστης του εθνικού οδικού δικτύου που θα επιλέξει να αποφύγει την πληρωμή διοδίων. Οι μέσες ταχύτητες θα μειωθούν και οι ποσότητες των εκπεμπόμενων ρύπων θα εκτοξευθούν στα ύψη με προφανείς επιδράσεις στην ποιότητα ζωής και την δημόσια υγεία.
• Στις δυσμενείς περιβαλλοντικές επιπτώσεις, εντός αστικών ουσιαστικά περιοχών, λόγω της μεγάλης κίνησης που θα υπάρξει στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, το οποίο θα χρησιμοποιούν οι κάτοικοι αλλά και κάθε χρήστης του εθνικού οδικού δικτύου που θα επιλέξει να αποφύγει την πληρωμή διοδίων. Οι μέσες ταχύτητες θα μειωθούν και οι ποσότητες των εκπεμπόμενων ρύπων θα εκτοξευθούν στα ύψη με προφανείς επιδράσεις στην ποιότητα ζωής και την δημόσια υγεία.
Συνοψίζοντας, θέλω να επαναλάβω και να υπογραμμίσω ότι είναι παράλογο, άδικο και εν τέλει αντι-οικονομικό και αντι-αναπτυξιακό να πληρώνουν οι κάτοικοι διόδια για τις καθημερινές μετακινήσεις λίγων χιλιομέτρων.
Διόνυσος, 17/02/2014
Το Γραφείο Τύπου